divendres, 10 d’abril del 2015

TERCER TRIMESTRE A L'ESCOLA

Durant tot el curs anem valorant l'estat i les necessitats  en què es troben els nens i anem reformant les aules i els espais que els nens visiten respectant-les per tal que tinguin un desenvolupament adequat a la seva edat.

Aquest tercer trimestre hem canviat la distribució de les aules i els racons que hi ha en elles i també el racó situat a l'entrada de l'escola.

A l'AULA DE LES TORTUGUES, com veureu a les imatges, tenim un racó de cotxes, animals i nines amb unes granges col·locades a la seva mida perquè ells puguin decidir què volen agafar. 
Hi ha un racó de moviment que els agrada molt en moments d'espera; tot i que en aquesta edat no tenen tanta necessitat de moure's i córrer hi ha estones que tenir un racó així els va bé.
Tot seguit tenim les taules on fem el joc didàctic i les safates. Aquest tercer trimestre tenim jocs de memori, trencaclosques senzills, siluetes...
I per acabar el racó de llenguatge situat a l'entrada de l'escola on ells s'asseuen al banc, i en cadires si cal, i fem el bon dia, expliquem contes, mirem quin temps fa, esmorzem, parlem sobre diferents temes...





A l'AULA DELS CARGOLS  de P1 les necessitats són molt diferents, ells necessiten més espai per bellugar-se i per això hi ha més amplitud a la classe.

Els racons que tenim aquest tercer trimestre són la cuineta, que anteriorment estava a l'entrada. Un espai tou per fer el llenguatge on fem el bon dia i esmorzem, és un punt de recollida que ells tenen de referència quan hem de seure per explicar alguna cosa.
Després hem fet un petit racó de cotxes on amb cintes de colors a terra hem creat un espai per jugar amb el parking i els cotxes. Al costat tenim la rampa de fusta que els agrada molt perquè, com dèiem abans, tenen la  necessitat de moure's i enfilar-se i això els ajuda a satisfer-la. 
I com a material nou hem afegit les ampolles de colors. Són ampolles de diferents mides i omplertes amb aigua a diferents mides també,fetes per tal que ells juguin amb elles i es donin compte que unes són més grans que les altres i que n'hi ha que pesen més. A més a més, hem afegit colorant i les hem fet de colors, la qual cosa ens permet que els comencem a conèixer i parlem d'ells. Aquest material l'hem anat fent amb els nens davant, això vol dir que veuen el procés del canvi de l'aigua i els diferents colors que tenim i els que podem fer barrejant-los.





I per últim tenim els CARGOLETS de P0 que ha causa d'augmentar el número de nens hem fet un canvi radical d'espai i ens hem traslladat a la primera aula de l'escola. 

En aquesta hi tenim tres racons diferenciats, un és el racó de terra on els petits estan estirats en mantes on juguen i es mouen. Estar a terra els hi va molt bé per el seu desenvolupament, ja que ells sols es van movent segons el seu estat motriu. 
Per altra banda, tenim un moble i una taula amb diferents joguines, ja que degut a la diferència d'edats n'hi ha que ja caminen i necessiten inspeccionar i agafar altre material. 
I per últim, trobem un llitet on moments puntuals posem algun nadó a descansar o bé quan encara ni es mouen ni rodolen, els hi posem perquè així varien l'espai on estant estirats.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada